Olay speelt in op de huid verjongingsmarkt door de meest geavanceerde producten te ontwikkelen. Dit doen zij door gebruik te maken van de laatste beauty trends, ontwikkelingen en niet te vergeten jaren aan ervaring.
€24,95
niet op voorraad
€24,95
niet op voorraad
€17,95
niet op voorraad
€24,95
op voorraad
€11,95
niet op voorraad
€19,95
niet op voorraad
€19,95
niet op voorraad
€34,95
niet op voorraad
€12,95
niet op voorraad
€18,95
niet op voorraad
€14,95
niet op voorraad
€14,95
niet op voorraad
€13,95
op voorraad
€11,95
op voorraad
€11,95
niet op voorraad
€16,95
op voorraad
€21,95
niet op voorraad
€12,95
niet op voorraad
€24,95
op voorraad
€12,95
niet op voorraad
€8,95
op voorraad
€79,95
op voorraad
€21,95
niet op voorraad
€21,95
niet op voorraad
Olay
Olay, is een huidverzorgingslijn uit Amerika. In Nederland, België, Frankrijk en Duitsland noemen we het merk Olay, maar officieel heet het merk Olay. Olay is in 1952 opgericht in Zuid-Afrika door Graham Wilff. De originele naam was ‘Oil of Clay.’ Hij heeft deze naam bedacht door het belangrijkste ingrediënt ‘lanolin’ om te draaien. Het was vroeger een uniek product omdat het een roze vloeistof was, verpakt in een zware glazen fles. Wulff en zijn marketingpartner Jack Lowe hadden het product getest op hun vrouwen en vrienden, zij hadden vertrouwen in de kwaliteit en uniciteit van de crème.
Olay’s marketing was ook uniek, het product werd namelijk nooit beschreven als een crème of beauty product. Nergens op de verpakking stond eigenlijk wat het product deed.
Wulff en Lowe, die het bedrijf runden, verkochten het product niet, maar wachtte tot apotheken het zouden vragen op basis van consumentenverzoeken. Toen het product internationaal op de markt begon te komen werd er besloten om de naam van het product in elk land te wijzigen, zodat het voor de consument aangenaam en realistisch zou klinken.
Het merk Olay is uitgebreid met een reeks andere producten waaronder: Complete, Total Effects, ProX, Regenerist, Regenerist Luminous, Classics, Fresh Effects, Body (Noord-Amerika) en White Radiance (Azië). De actieve hydraterende formule, de goedkoopste variant, lijkt het meest op de roze "Oil of Olay" die in de VS op de markt werd gebracht.
Het merk speelt steeds serieuzer in op de huid verjongingsmarkt. Als je in het schap kijkt, vind je een heleboel producten vol bewezen werkzame anti-aging ingrediënten. Huidveroudering begint al op je 25ste, al merk je er dan nog niet veel van. Met de producten van Olay behoudt je huid elasticiteit en zie je er een stuk jonger en stralender uit. Olay brengt producten voor ieder huidtype op de markt, zo is er een geschikt product voor iedereen.